Balparmak’a Dünya Gıda Günü’nde Önemli Ödül - Ekim 2019
Balın, arıların ve arıcılığın geleceği için sürdürülebilir projeler hayata geçiren Balparmak, Sürdürülebilir Gıda Zirvesi kapsamında düzenlenen Dünya Gıda Günü Ödülleri’nde arı, arıcılık ve ekosistemin geleceği için yürüttüğü projelerle ödüle layık görüldü.
Her yıl gıda sistemlerinde sürdürülebilirlik dönüşümünü ve iş modellerinde değişimi hızlandırmak amacıyla önde gelen gıda markalarını, girişimcileri, yatırımcıları, uluslararası kuruluşları, kamu ve sivil toplum dahil sektörün diğer tüm paydaşlarını bir araya getiren 5. Sürdürülebilir Gıda Zirvesi 17 Ekim’de İstanbul’da düzenlendi. Birleşmiş Milletler Gıda ve Tarım Örgütü (FAO), T.C. Tarım ve Orman Bakanlığı, Türkiye Gıda Sanayi İşverenleri Sendikası (TÜGİS) ve Sürdürülebilirlik Akademisi’nin destekleriyle ‘Dünya Gıda Günü’ buluşmasının da yapıldığı zirvede Dünya Gıda Günü Ödülleri de sahiplerini buldu. Balın, arıların ve arıcıların yarını için çalışan Balparmak, arı, arıcılık ve ekosisteme sahip çıkmak için yürüttüğü çalışmalardan dolayı ödüle layık görüldü.
Hedef 70 bin kişiye ulaşmak
Balparmak’a ödül kazandıran çalışmalardan biri olan ve TEMA Vakfı ve Balparmak Millî Eğitim Bakanlığı iş birliğiyle hayata geçirilen “Arılar Varsa Yarınlar Var” projesi arıların, ekosistemin çeşitliliğine ve yaşamın sürdürülebilirliğine katkıları konusunda kamuoyunda farkındalık yaratmayı hedefliyor. Proje çerçevesinde belirlenen 30 ildeki ilkokullarda gerçekleştirilecek eğitimlerle çocuklara, yaşamın çeşitliliğinde büyük bir görev üstlenen arıların yarınlar için önemi anlatılacak. 2, 3 ve 4. sınıf öğrencilerine verilecek iki ders saati süren eğitimlerin ardından öğrencilere arı farkındalık kitleri verilecek. Yetişkinlere ise 30 ilde farkındalık stantları, 10 ilde Arıların İzinde Bisiklet Turları’nın yanı sıra proje için özel olarak hazırlanan arilarvarsa.org internet sitesi vasıtasıyla ulaşılacak. Üç yıl sürmesi planlanan projeyle Balparmak, 50 ilde 46 bin 500’ü çocuk olmak üzere toplamda 70 bin kişiye ulaşmayı hedefliyor.
Arıcılık Akademisi ile kadınlar ve gençler sektöre kazandırılıyor
Geçen yıl Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası’nın (EBRD) katkılarıyla kurulan Balparmak Arıcılık Akademisi ile arıcılık mesleğinin sürdürülebilirliğine katkı sağlamak için kadınları ve gençleri sektöre kazandırmak ve balın yanı sıra arısütü, polen, propolis gibi katma değerli arı ürünleri üretiminin artırılmasına destek olmak amaçlanıyor. Balparmak Arıcılık Akademisi’nin geçen yıl Aralık ayında Balparmak’ın Muğla Ula’daki yerleşkemizde başlayan eğitimlerinde katılımcılara koloni yönetimi, arı hastalıkları, arı ürünleri üretimi, arıcılık ekipmanları gibi birçok farklı konuda akademisyenler eşliğinde eğitimler veriliyor.
Sınıf eğitimlerimizle eş zamanlı olarak, gezici eğitim aracıyla verilen eğitimlerle ise bal ve katma değerli arı ürünlerinin üretimini uygulamalı olarak gösteriyor ve mevcut arıcıların da bilgileri güncelleniyor. Balparmak Arıcılık Akademisi web sitesi üzerinden verilen uzaktan eğitimlerle ise isteyen herkese arıcılık konusundaki temel bilgilere her zaman ulaşma imkanı sağlanıyor. Uzaktan ve/veya gezici eğitimlere katılan ve başarıyla tamamlayan herkes, Bal-Der (Arı Ürünleri ile Sağlıklı Yaşam Platformu) katılım sertifikasını almaya hak kazanıyor. Uzaktan eğitim ile birlikte uygulamalı sınıf eğitimlerini başarıyla tamamlayan adaylara ise Balparmak tarafından arılı iki adet kovan hediye edilerek mesleğe ilk adımı atmalarına destek olunuyor. Proje kapsamında 2020 sonuna kadar yaklaşık 300 kadın ve genç arıcı adayına eğitim verilmesi planlanıyor.
Balparmak Arı Sütünün Geleceği İçin Çalışıyor - Ocak 2019
Balparmak, arıların ürettiği en değerli besinlerden biri olan arı sütü üretiminin sürdürülebilirliğini sağlamak ve güvenli arı sütü üretiminin koşullarını belirlemek amacıyla hayata geçirdiği “Arı Sütü Üretiminde Farklı Besleme, Saklama ve Ambalajlama Tekniklerinin Kalite Parametreleri ve Ekonomik Sürdürülebilirlik Üzerine Etkilerinin Belirlenmesi” konulu araştırma projesini hayata geçiriyor. Tarım ve Orman Bakanlığı Tarımsal Araştırmalar ve Politikalar Genel Müdürlüğü (TAGEM) Ar-Ge Destek Programı kapsamında desteklenen projenin tanıtım toplantısı 10 Ocak Perşembe günü gerçekleştirildi.
Arıların önemine dair farkındalık yaratmak ve arıcılık mesleğinin sürdürülebilirliği için çalışan Balparmak; bir yandan da arı sütü, polen, propolis gibi katma değerli arı ürünleri üretiminin artırılması için projeler gerçekleştirmeye devam ediyor. Bu çerçevede Balparmak, Ege Tarımsal Araştırma Enstitüsü Müdürlüğü Arıcılık Şubesi ve Ege Üniversitesi Ziraat Fakültesi ile işbirliği yaparak “Arı Sütü Üretiminde Farklı Besleme, Saklama ve Ambalajlama Tekniklerinin Kalite Parametreleri ve Ekonomik Sürdürülebilirlik Üzerine Etkilerinin Belirlenmesi” konulu araştırma projesini hayata geçiriyor.
Tarım ve Orman Bakanlığı Tarımsal Araştırmalar ve Politikalar Genel Müdürlüğü (TAGEM) Ar-Ge Destek Programı kapsamında desteklenen projenin tanıtımı, 10 Ocak Perşembe günü yapılan toplantıyla gerçekleştirildi. Üretiminden tüketimine kadar olan süreçte, arı sütünün biyokimyasal özelliklerini etkileyen parametrelerin belirlenmesinin amaçlandığı proje kapsamında, Ege Tarımsal Araştırma Enstitüsü tarafından altı ay boyunca farklı arı sütü üretim metotları denenecek. Elde edilen ürünler üzerinde yapılacak raf ömrü çalışmasıyla, arı sütünün ideal saklama koşulları, ambalajlama özellikleri ve raf ömrü süresi belirlenecek. İki yıl sürecek projede, belirlenen ideal üretim yöntemi ile ikinci yıl tekrar verileri doğrulamak amacıyla üretim gerçekleştirilecek. Proje, arı sütünün farklı özelliklerinin bir arada ve detaylı olarak incelenmesi açısından bir ilk olma özelliği de taşıyor.
Arı sütü projesi tanıtım toplantısında konuşan Altıparmak Gıda Yönetim Kurulu Başkanı Özen Altıparmak, şunları söyledi: “Arı sütü çok değerli ama raf ömrü çok kısa olan bir ürün. Bu projeyle saf arı sütünün hangi koşullarda besin değerini kaybetmeden saklanacağını bilimsel olarak belirleyeceğiz. Ayrıca arı sütünün üretimi, ambalajlanması ve saklama koşullarını kapsamlı bir biçimde inceleyecek, güvenli arı sütünün koşullarını ve ülkemizin arı sütü üretim potansiyelini rakamlarla belirleyeceğiz. Arı sütünün kovandan tüketiciye güvenli bir şekilde ulaştırılmasını sağlayacağız.”
Balparmak Geleceğin Arıcılarını Yetiştiriyor - Aralık 2018
Balparmak’ın, arıcılık mesleğinin sürdürülebilirliğine katkı sağlamak amacıyla hayata geçirdiği Balparmak Arıcılık Akademisi, eğitimlerine başladı. Akademi’nin Muğla-Ula’daki merkezinde gerçekleştirilen kış dönemi sınıf eğitimlerinin ardından Nisan ayında örnek arılıkta uygulamalı saha eğitimleri başlayacak.
Balparmak’ın, arıcılık mesleğinin sürdürülebilirliğine katkı sağlamak için kadınları ve gençleri sektöre kazandırmayı hedeflediği ve balın yanı sıra arısütü, polen, propolis gibi katma değerli arı ürünleri üretiminin artırılmasına destek olmak amacıyla kurduğu Balparmak Arıcılık Akademisi, eğitimlerine 3 Aralık tarihinde Muğla-Ula’daki yerleşkesinde başladı. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Ula Meslek Yüksek Okulu Arıcılık Bölümü’nden, Dr. Öğretim Üyesi Ali İhsan Öztürk ve konuyla ilgili uzmanlar tarafından verilen eğitimler, Nisan ayına kadar devam edecek. Balparmak’ın, Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası’nın katkılarıyla (EBRD) hayata geçirdiği Arıcılık Akademisi’nin, üçer haftalık kış dönemi sınıf eğitimlerine, bugüne kadar 40 arıcı adayı katıldı.
Sınıf ve örnek arılıkta verilecek uygulamalı sınıf eğitimleri ise Nisan-Kasım 2019 tarihleri arasında üçer haftalık dönemler halinde yapılacak. Eş zamanlı olarak, Balparmak’ın gezici eğitim aracıyla köy ziyaretlerinde verilecek eğitimlerde, bal ve katma değerli arı ürünleri üretimi uygulamalı olarak gösterilirken, mevcut arıcıların bilgilerinin güncellenmesi de amaçlanıyor. Balparmak Arıcılık Akademisi web sitesi üzerinden sürdürülecek uzaktan eğitimler sayesinde, arıcılık konusundaki temel bilgilere her zaman ulaşma imkanı sunulacak.
Uzaktan ve/veya gezici eğitimlere katılan ve başarıyla tamamlayan herkese, Bal-Der (Arı Ürünleri ile Sağlıklı Yaşam Platformu) katılım sertifikası verilecek. Uzaktan eğitim ile birlikte uygulamalı sınıf eğitimlerini başarıyla tamamlayan adaylara ise ek olarak Balparmak tarafından arılı iki adet kovan hediye edilecek ve böylece arıcılığa ilk adımlarını atmalarına destek olunacak.
Balparmak ApiteraZen ile Havalar Değişse de Vız Gelir - Aralık 2018
Doğal ürünleri tercih eden sağlıklı yaşam tutkunları için dünyanın en mucizevi besini olan balı, doğal ve saf diğer arı ürünleriyle bir araya getirerek Apitera Serisi’ni hazırlayan Balparmak, yeni reklam filminde arıların mucizevi salgısı propolis içeren ApiteraZen’in, her mevsim yanınızda olduğunu anlatıyor.
Doğal ve gerçek balı, diğer arı ürünleri ile bir araya getirerek yenilikçi ve katma değerli ürünler sunan Balparmak’ın, Apitera Serisi’nden ApiteraZen ürünü için hazırlanan reklam filmi yayına girdi. TBWA\Istanbul tarafından hazırlanan yeni reklam filminde, doğanın küçük kahramanı arıların büyük gücüne vurgu yapılıyor. “Mevsimler değişir, havalar değişir. ApiteraZen ile vız gelir” sloganıyla başlayan reklam filminde, birdenbire değişen hava ve başlayan yağmur karşısında ne yapacağını bilemeyen bir anne ve küçük kızı, arıların bir araya gelerek oluşturduğu şemsiyenin altında gülümseyerek yola devam ediyor.
“Doğanın Gücü Yanında” sloganıyla tüketicilerle buluşan Apitera Serisi’nin yeni reklam filminin yönetmenliğini Walky - Talky, prodüksiyonunu ise Octopus üstleniyor.
Reklam Filmi Linki: https://www.youtube.com/watch?v=Fog-CzHyy6c
Sosyal medya hesapları:
Facebook: https://www.facebook.com/Balparmak
Twitter: https://twitter.com/balparmak
Instagram: https://www.instagram.com/balparmakbal/?hl=tr
Kampanya Künyesi
Reklamın Başlığı: Balparmak Apitera - Doğanın Gücü Yanında
Reklamveren: Balparmak
Reklamveren Temsilcisi: Dr. Pınar Nokay, Cemil Durgun, Demet Umezu, Ayça Zengin Sarı, Elif Gökçe Aydoğmuş
Kreatif Ajans: TBWA\İstanbul
Prodüksiyon Şirketi: Octopus
Yönetmen: Walky - Talky
Müzik: Jingle Jackson
Balparmak Ortadoğu’yu Türk Balıyla Tanıştıracak - Kasım 2018
Balparmak ve IFFCO’dan Önemli İşbirliği
Balparmak, Ortadoğu bölgesinin en önemli hızlı tüketim sektörü oyuncularından IFFCO ile işbirliği anlaşması imzaladı. İşbirliği çerçevesinde Balparmak’ın çiçek ve çam balları ile Apitera ve BallıMix gibi inovatif ürünleri, ilk olarak Dubai’de satışa sunuldu. Ardından GCC (Körfez Arap Ülkeleri İşbirliği Konseyi) bölgesinde yer alan ülkelerde de tüketiciyle buluşacak.
Türkiye’nin lider bal markası Balparmak, Birleşik Arap Emirlikleri’ndeki hızlı tüketim sektörünün en önemli oyuncularından IFFCO ile imzaladığı işbirliği anlaşmasıyla, Ortadoğu’yu Türk balıyla tanıştıracak. Binlerce endemik bitki türüne ev sahipliği yapan Anadolu’nun çiçek balı, dünya rezervinin %90’ı Türkiye’de bulunan çam balı, Apitera ve BallıMix gibi inovatif ürünler, Kasım ayı itibariyle Dubai’de Carrefour ve Union Cooperative Society gibi zincir marketlerde tüketiciyle buluştu.
İşbirliğine ilişkin konuşan Balparmak Yönetim Kurulu Başkanı Özen Altıparmak, “En önemli amacımız Türk balının tüm dünyada bilinirliğini artırabilmek. Aynı zamanda Turquality’den aldığımız destekle yurtdışına yerli ürünlerle açılıp, ülke ekonomisine katkıda bulunmayı hedefliyoruz. Bu çerçevede IFFCO ile yaptığımız işbirliği büyük önem taşıyor. Ortadoğu ve Körfez ülkelerinde bulunan ulusal, yerel zincir marketler ve geleneksel ticaretin yanı sıra, ev dışı tüketim kanalı temsilcileri vasıtasıyla buradaki tüketicileri de Türk balıyla tanıştıracağız. Türkiye’de tek, Avrupa’nın en kapsamlı 4 eşdeğer bal ihtisas laboratuvarlarından birine sahip olan Balparmak’ı, dünya markası yapmak için yolumuza bundan sonra da başarıyla devam edeceğiz.” dedi.
Balparmak’ın Yeni Reklam Filmi Yayında Balparmak Balı Özenle Seçer - Ekim 2018
Dünyanın en mucizevi besini olan balın, doğallığını ve saflığını korumak için çalışan Balparmak, genç oyuncu Aslı Bekiroğlu’nun rol aldığı yeni reklam filminde, 38 yıldır Türkiye’nin dört bir yanına giderek balları, arıcılardan özenle seçtiğini anlatıyor.
Balparmak, TBWA\Istanbul tarafından hazırlanan yeni reklam filminde, doğal ve özel balın peşinden giden Aslı’nın hikayesi üzerinden, 38 yıldır balı, Türkiye’nin dört bir yanından nasıl seçtiğini keyifli bir dille anlatıyor. Sevilen genç oyuncu Aslı Bekiroğlu’nun rol aldığı reklam filminde, “Doğal bal için her yere giderim” diyen Aslı, aradığı özel balı bulmak için dağ tepe dolaşıyor. Ardından balını Yaşar Amca’dan alıp geri dönerken Yaşar Amca’nın eşi, Aslı’nın bu kadar yorulmasına gerek olmadığını, Balparmak’ın da onların balını seçip aldığını söylüyor.
Sloganı “Özenle Seçilen Balparmak” olan ve Balparmak ballarının tüm doğallığıyla sofralara geldiğine vurgu yapan reklam filminin yönetmenliğini Ozan Yalabık, prodüksiyonunu ise Red Elephant üstleniyor.
Reklam Filmi Linki: https://youtu.be/-C85qhYa11g
Sosyal medya hesapları:
Facebook: https://www.facebook.com/Balparmak
Twitter: https://twitter.com/balparmak
Instagram: https://www.instagram.com/balparmakbal/?hl=tr
Hashtag: #doğabenimolayım #doğalınpeşinde #doğayadöndüm #balparmak
Kampanya Künyesi
Reklam veren: Balparmak
Reklamın Başlığı: Balparmak - Özenle Seçilen Bal
Reklamveren Temsilcisi: Dr. Pınar Nokay, Cemil Durgun, Demet Umezu, Ayça Zengin Sarı, Elif Gökçe Aydoğmuş, Gülay Yalçınkaya
Reklam Ajansı: TBWA\Istanbul
Prodüksiyon Şirketi: Red Elephant
Yönetmen: Ozan Yalabık
Balparmak Arıcılık Akademisi Eğitimleri Başlıyor - Ekim 2018
Bu yıl 15-19 Ekim günleri arasında Balparmak ana sponsorluğunda, Muğla Ölüdeniz’de gerçekleştirilen 6. Uluslararası Muğla Arıcılık ve Çam Balı Kongresi’nde Balparmak, arıcılık mesleğinin sürdürülebilirliğine katkı sağlamak amacıyla hayata geçirdiği, Balparmak Arıcılık Akademisi’ni duyurdu.
Arıcılık sektörünün en önemli etkinliklerinden biri olan 6. Uluslararası Muğla Arıcılık ve Çam Balı Kongresi, bu yıl 15-19 Ekim günleri arasında Liberty Hotels Lykia Ölüdeniz’de gerçekleştirildi. Ülkemiz ve dünya arıcılığının teknik ve ekonomik sorunlarının masaya yatırıldığı, çözüm yollarının tartışıldığı, çam balının ulusal ve uluslararası düzeyde tanıtıldığı Kongre’de Balparmak, arıcılık mesleğinin sürdürülebilirliğine katkı sağlamak ve balın yanı sıra arısütü, polen, propolis gibi bala göre ekonomik değeri daha yüksek olan arı ürünleri üretiminin artırılmasına destek olmak amacıyla kurduğu, Balparmak Arıcılık Akademisi’ni katılımcılarla paylaştı.
Öncelik arıcı olmak isteyen kadınlar ve gençler
Balparmak, Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası’ndan (EBRD) aldığı destekle hayat geçirdiği bu önemli proje ile öncelikli olarak, kırsal kalkınma bölgelerindeki kadın ve gençlerin arıcılığa kazandırılmasını hedefliyor.
Balparmak Ar-Ge ve Kalite Direktörü Dr. Emel Damarlı, Arıcılık Akademisi’yle ilgili şu detayları paylaştı; “Uzman akademisyenlerin eğitmenlik yapacağı Balparmak Arıcılık Akademisi’nde uzaktan, gezici ve uygulamalı sınıf eğitimi şeklinde koloni yönetimi, arı hastalıkları, arı ürünleri üretimi, arıcılık ekipmanları gibi birçok farklı konuda eğitimler düzenleyeceğiz. Uzaktan eğitimler sayesinde, arıcılık konusundaki temel bilgilere her zaman ulaşma imkanı sunarken, gezici eğitim aracımız sayesinde köylerinden ayrılamayan, arıcılık hakkında bilgi sahibi olmak isteyen kişilere, teorik ve uygulamalı eğitim imkanı da sağlayacağız. Uygulamalı sınıf eğitimlerinde ise belirlenen konularda teorik ve uygulamalı eğitimler, arıcıların kolay ulaşabileceği Muğla’nın Ula bölgesinde yer alan “Balparmak Arıcılık Akademisi Ula Merkezi”nde belirli dönemlerde verilecek. Ula merkezinde kurulan modern arılıkta, arı ürünleri üretimi uygulamalı olarak gösterilecek. Eğitimi başarıyla tamamlayan tüm arıcı adaylarına, Bal-Der (Arı Ürünleri ile Sağlıklı Yaşam Platformu) katılım sertifikası vermenin yanı sıra, hediye edeceğimiz arılı 2 adet kovan sayesinde, arıcılığa ilk adımı atmalarına destek olacağız” dedi.
Arıcılık Akademisi’nin sadece arıcılara değil Balparmak’ın sektör paydaşlarına da önemli katkılar sağlayacağına değinen Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası (EBRD) Kapsayıcı Politikalar Uzmanı Mehmet Üvez, “Günümüzde stratejik büyümenin en önemli araçlarının başında Ar-Ge geliyor. Balparmak’ın, EBRD’nin sağladığı bu finansmanı Ar-Ge çalışmalarında kullanarak hem markasını güçlendireceğine hem de satışlarını artıracağına inanıyoruz. Hali hazırda arıcılara yaygın eğitimler veren Balparmak bu kapsayıcı projeyle, ilk etapta Muğla bölgesinin uzak dağlık bölgelerinde, kadınlar ve gençler için istihdam olanağı yaratacak. EBRD tarafından desteklenen eğitim programı, özellikle gençler ve kadınlar için yenilikçi çevrimiçi (online) araçlar ile uzaktan öğrenmeyi ve sahadaki mobil destek ekipleriyle de yüz yüze etkileşimi sağlayacak” diye konuştu.
Bu Yıl Çam Balı Hasadından 15 Bin Ton Bal Bekleniyor - Eylül 2018
Her yıl ağustos-kasım ayları arasında Muğla’nın Marmaris ve Yerkesik bölgelerinde gerçekleştirilen çam balı hasadı devam ediyor. Bu yılki hasattan 15 bin ton çam balı elde edilmesini beklediklerini belirten Altıparmak Gıda Yönetim Kurulu Başkanı Özen Altıparmak, “Türkiye çam balının anavatanı. Dünyadaki çam balı üretiminin yüzde 90’ı ülkemizde gerçekleşiyor. Balın ve arıların geleceğini düşünen Balparmak olarak bundan sonra da memleketimizin en iyi ballarını özenle seçip doğallığından ve saflığından emin olduktan sonra sofralara sunmaya devam edeceğiz” dedi.
Türkiye’nin lider bal markası Balparmak’ın her yıl ağustos - kasım ayları arasında Muğla’da gerçekleştirdiği çam balı hasadı devam ediyor. Muğla’nın Marmaris ve Yerkesik bölgelerinde kasım ayına kadar devam edecek hasattan bu yıl 15 bin ton çam balı elde edilmesi bekleniyor. Kızılçamdan elde edilen ve her yıl ortalama 12-15 bin ton üretilen çam balının dünyadaki salgı balları arasında en değerlisi olduğunu hatırlatan Altıparmak Gıda Yönetim Kurulu Başkanı Özen Altıparmak, çam balının anavatanının ise Türkiye olduğuna dikkat çekti.
“Çam balı 10 bin ailenin geçim kaynağı”
Dünyadaki çam balı üretiminin yüzde 90’ının Türkiye’de gerçekleştiğinin altını çizen Altıparmak, “Çam balı ülkemizde kızılçam sahalarının yaygın olduğu Muğla-Marmaris-Aydın-Kuşadası ve Çanakkale ile Kaz Dağları’nın belirli bölgelerinde üretiliyor. Bir kızılçamdan yılda en az 14-20 kilo arasında çam balı elde edilebiliyor. Bu bal 10 bin arıcı ailesinin de geçim kaynağını oluşturuyor. Biz de çam balının kovandan sofraya güvenle ulaşmasını sağlamak için balı direkt olarak arıcılarımızdan alıyoruz. Ardından çam balını da tüm ballarımızda olduğu gibi en az 92 parametre içeren analizlerden geçirip doğal, saf ve sağlıklı olduğundan eminsek tüketicilerimize sunuyoruz” dedi.
Her yıl 10 bin bal numunesi analiz ediliyor
Balparmak’ın bal ve arı ürünleri alanındaki Türkiye’nin ilk ve tek Ar-Ge merkezine sahip olduğunun altını çizen Özen Altıparmak, sözlerini şöyle sürdürdü: “Ar-Ge merkezimiz bugün Avrupa’nın en kapsamlı dört eşdeğer bal ihtisas laboratuvarı arasında yer alıyor. Bal ve Diğer Arı Ürünleri Araştırma ve Kalite Kontrol Laboratuvarımızda her yıl 8-10 bin adet bal numunesini analiz edebiliyoruz. Ciromuzun yaklaşık yüzde 2’sini Ar-Ge çalışmalarına ayırıyoruz. Bunun neticesinde de BallıMix, Apitera serisi, Katla Balla gibi katma değerli ve inovatif ürünleri tüketicilerimize ulaştırıyoruz. Balın ve arıların geleceğini düşünen Balparmak olarak bundan sonra da memleketimizin en iyi ballarını özenle seçip doğallığından ve saflığından emin olduktan sonra sofralara sunmaya devam edeceğiz.”
Arıcılık Akademisi eğitimleri Ekim ayında başlıyor
Arıların ekosistemin en önemli canlıları olduğunu ve dünyamızın geleceği için korunması gerektiğini hatırlatan Özen Altıparmak, 2004 yılından bu yana Türkiye’deki arıcılara verdikleri eğitimlerle zirai ilaç kullanımı, su ve çevre kirliliği, baz istasyonlarıyla radyolojik etkileşim ve iklim değişikliği gibi arı popülasyonlarını olumsuz etkileyen konularda farkındalık yaratmaya çalıştıklarını belirtti. Bu çerçevede hayata geçirilecek son projenin ise Balparmak Arıcılık Akademisi olduğunu söyleyen Altıparmak, akademiye ilişkin şu bilgileri verdi: “Türkiye’nin sahip olduğu arıcılık potansiyelini en iyi şekilde kullanmak ve arıcılık mesleğinin sürdürülebilirliğine katkı sağlamak amacıyla kurduğumuz Balparmak Arıcılık Akademisi eğitimlerine Ekim ayında Muğla bölgesinde başlayacağız. Önceliğimiz kırsal kalkınma bölgelerindeki kadın ve gençlerin arıcılığa kazandırılması. Ayrıca bal dışı arısütü, polen, propolis gibi bala göre ekonomik değeri daha yüksek olan arı ürünleri üretiminin artırılması da hedeflerimiz arasında yer alıyor. Balparmak Arıcılık Akademisi’nde alanında uzman akademisyenlerin öncülüğünde uzaktan eğitim, gezici eğitim ve uygulamalı sınıf eğitimi olmak üzere üç farklı modelle arıcılık eğitimi vereceğiz. Akademiyi başarıyla tamamlayanlara arılı iki kovan hediye ederek arıcılığa adım atmalarını sağlayacağız.”
Balparmak TEMA Vakfı İşbirliği ile “Arıyı Unutma” Dedi - Mayıs 2018
Türkiye’nin lider bal markası Balparmak, farkındalık yaratmak amacıyla geçen yıl hayata geçirdiği “Arıyı Unutma” kampanyasıyla 20 Mayıs Dünya Arı Günü’nde bir kez daha arıların dünya ekosistemi için önemine dikkat çekti. Kampanyaya özel çekilen ve ünlü oyuncu Ayşe Tolga’nın bir arıyı seslendirdiği videoyu sosyal medyada paylaşan Balparmak, videonun aldığı her beğeni ve paylaşım için TEMA Vakfı’na bağışta bulunacak. Dünya Arı Günü kutlamaları çerçevesinde Balparmak Çekmeköy tesislerinde düzenlenen etkinlikte “Arıyı Unutma!” demek için arıların en sevdiği çiçekler ekildi.
Türkiye’nin dört bir yanında verdiği arıcılık eğitimleri ve sürdürülebilirlik odaklı çalışmalarıyla kaliteli bal üretimini destekleyen Balparmak, 20 Mayıs Dünya Arı Günü’nü “Arıyı Unutma” kampanyasıyla kutluyor. Arıların doğa ve insan yaşamına katkısına dikkat çekmek ve bu konuda toplumda farkındalık yaratmak amacıyla 2 yıldır devam eden kampanya kapsamında, arılarla ilgili ünlü oyuncu Ayşe Tolga’nın ses verdiği bir kısa film çekildi. Meyve türleri ağırlıkta olmak üzere dünya bitkilerinin yüzde 80’inin polenini dağıtan arıların yaşam zincirinin en önemli halkalarından biri olduğuna dikkat çeken videonun sosyal medyada aldığı her beğeni ve paylaşım için Balparmak TEMA Vakfı’na bağışta bulunacak.
Balparmak, Dünya Arı Günü’nü kutlamak amacıyla 20 Mayıs Pazar günü Çekmeköy’deki tesisinde renkli bir etkinliğe de ev sahipliği yaptı. Altıparmak Gıda Yönetim Kurulu Başkanı Özen Altıparmak, TEMA Vakfı Yönetim Kurulu Başkanı Deniz Ataç, Balparmak Pazarlama Direktörü Dr. Pınar Nokay, Balparmak Bal Tedarik Müdürü İsfendiyar Üzümcü ve Aromaterapist ve İyi Yaşam Koçu Ayşe Tolga’nın da yer aldığı etkinliğe ünlü isimler de konuk olarak katıldı.
“Arı popülasyonunun artması için arıcılarla birlikte arı gibi çalışıyoruz”
Balparmak’ın 2004 yılından bu yana verdiği eğitimlerle Türkiye’deki arıcıları; zirai ilaç kullanımı, su ve çevre kirliliği, baz istasyonlarıyla radyolojik etkileşim ve iklim değişikliği gibi arı popülasyonlarını olumsuz etkileyen nedenler konusunda bilinçlendirdiğini söyleyen Altıparmak Gıda Yönetim Kurulu Başkanı Özen Altıparmak: “Arılar, yirmi milyon yıldır bal üretiyor. Ekosistemimizin en çok çalışan canlıları. Hem bitki popülasyonlarının devamlılığını sağlıyor, hem de meyvelerin verimliliğini ve kalitesini artırıyorlar. Yani yaşamın devamlılığı için en büyük rolü onlar üstleniyor. Einstein’ın “Arılar yeryüzünden kaybolursa insanlığın dört yıl ömrü kalır.” sözü hala geçerliliğini koruyor. Balparmak olarak Türkiye’nin dört bir yanındaki arıcılarla birebir iletişim içindeyiz çünkü balı direkt arıcıdan alıyoruz. Arı popülasyonunun artması, kaliteli bal üretimi için arıcılara büyük rol düşüyor. Verdiğimiz eğitimler ve Arıcım projemiz gibi çalışmalarımızla öncelikle arıcılarda bu farkındalığı artırmak istiyoruz. Ancak bu konuda hepimize sorumluluk düşüyor. TEMA Vakfı ile işbirliği içinde düzenlediğimiz ‘Arıyı Unutma’ kampanyamız ile bu yıl toplumumuzda bu farkındalığı daha üst seviyeye çıkarma hedefindeyiz. Sosyal medya artık hayatımızın bir parçası. Videomuzu herkes izlesin, paylaşsın. Bilen bilmeyene anlatsın. Pencere önüne arıların sevdiği bitkileri eksin. Hep birlikte sorunun değil çözümün bir parçası olalım.” dedi.
Arıların yaşam için önemine değinen TEMA Vakfı Yönetim Kurulu Başkanı Deniz Ataç, “Arıların olmadığı bir yaşam düşünmemiz mümkün değil. Dünya üzerindeki çiçekli bitki ve ağaçların %80’i varlığını sürdürebilmek için önemli ölçüde arılara ihtiyaç duyuyor. Gıdamızı sağlayan en önemli yüz bitkinin yetmişi arıların polenlerini dağıtması ile varlığını sürdürüyor. Yaşamın devamlılığı için arıların karşılıksız sunduğu bu ekosistem hizmetinin bedelini ödeyemeyiz. Her üç lokmamızdan birini arılara borçlu olduğumuzu unutmamalı ve dünya üzerinde arı nüfusunu olumsuz etkileyen faktörleri ortadan kaldırmak için hep birlikte çalışmalıyız” dedi.
Yeni lezzet, yeni kıvam: Balparmak BallıMix yenilendi! - Mayıs 2018
Balparmak’ın yenilikçi ürünü BallıMix, daha yoğun fındık daha kolay sürülür kıvamıyla yeniden sofralarda! BallıMix’in balı Balparmak’tan, fındığı Doğu Karadeniz’den.
Baldaki deneyim ve uzmanlığını yenilikçi ballı karışımlar serisi ile sürdüren Balparmak, serinin ilk ürünü Ballımix’i yeniledi: Şimdi BallıMix, daha çok fındık tadına, daha kolay sürülebilir bir kıvama sahip.
Anneler için kahvaltıda yepyeni, benzersiz ve güvenli bir seçenek olan ve çocukların severek tüketeceği BallıMix, koruyucu madde, trans yağ ve renklendirici içermiyor.
Şeker yok, bal var
İnovatif ve bilimsel yaklaşımıyla Türkiye’yi yenilikçi ürünlerle buluşturan Balparmak’ın, ballı fındık ezmesi BallıMix’i tüketici ihtiyaç ve beklentilerine uygun olarak yenilediğini söyleyen Balparmak Pazarlama Direktörü Dr. Pınar Nokay, yaptıkları araştırmanın sonuçlarını da aktardı: “Balparmak olarak yaptığımız tüketici anketinin sonuçlarına göre; görüştüğümüz 331 annenin yüzde 42’sinin çocuğuna verdiği atıştırmalıkların doğal olmasına öncelik verdiğini, yüzde 32’sinin ise önceliği, atıştırmalığın katkısız olmasına verdiğini tespit ettik. *Araştırmamıza katılan annelerin %93'ü çocuklarına **atıştırmalık verirken suçluluk duygusu hissettiğini belirtti. Şeker içermeyen, yoğun bal ve fındığın harmanlanmasıyla yepyeni bir alternatif olan BallıMix’i, her yaş grubu keyifle ve güvenle tüketebilir.”
Balı Balparmak’tan, fındığı Doğu Karadeniz’den
BallıMix, Balparmak ARGE Merkezi’nin yoğun araştırmaları sonucu geliştirildi: Lezzeti mükemmel, kıvamı kolayca sürülebilir nitelikte.
BallıMix’te, Türkiye’nin iyi bal veren yörelerinden derlenen ve doğallığı, saflığı Balparmak Kalite Kontrol Laboratuvarı’nda en az 92 parametrede analizle saptanan Balparmak balı kullanıldı. BallıMix’in fındığı ise, dünyanın en önemli fındık üretim bölgesi olan Doğu Karadeniz’den.
Balparmak BallıMix, ulusal marketlerde, 375 gramlık cam kavanozlarda tüketicileriyle buluşuyor.
*Poltio: Sosyal anket servisi
**Faydalı olmadığını düşündüğü atıştırmalık
Ayşe Tolga Ünlü İsimlere Apiterapi’yi Anlattı - Şubat 2018
Oyunculuk ve aromaterapi konusundaki başarılı çalışmalarına arı ürünleriyle tedavi anlamına gelen apiterapiyi de ekleyen Ayşe Tolga, Balparmak’ın Apitera Serisi’nin tanıtımı için kameraların karşısındaydı.
8 Şubat’ta Nişantaşı’nın popüler mekânlarından Room and Rumours'ta Balparmak ve Ayşe Tolga ev sahipliğinde yapılan buluşmaya Akasya Asıltürkmen, Başak Sayan, Sinem Güven, Duygu Boztepe, Doris Hofer ve Duygu Akdeniz gibi ünlü isimler katıldı.
Türkiye’nin lider bal markası Balparmak’ın yenilikçi ürünü Apitera Serisi’nin reklam yüzü olan oyuncu Ayşe Tolga, serinin Nişantaşı Room and Rumours’ta yapılan lansmanına Balparmak ile birlikte ev sahipliği yaptı. İçeriğinde doğal şifalı bitkiler, bal ve arıların mucizevi salgısı propolis bulunan Apitera Serisi’nin tanıtıldığı etkinliğe Akasya Asıltürkmen, Başak Sayan, Sinem Güven, Duygu Boztepe, Doris Hofer ve Duygu Akdeniz gibi isimler katıldı. Arı sevgisinin çok küçükken evlerinin arka bahçesinde oynarken başladığını söyleyen Tolga, sağlıklı yaşam tüyolarını da katılımcılarca paylaştı. Ayşe Tolga’nın rol aldığı Apitera Serisi’nin reklam filmleri de toplantıda izlendi.
Yeni Trend Apiterapi!
Arı ürünleriyle tedavi anlamına gelen ve binlerce yıldır uygulanan Apiterapi’nin yükselen bir sağlık trendi olduğuna dikkat çeken Tolga, “Hepinizin bildiği gibi hız kavramı artık hayatımızın her alanında karşılaştığımız bir sorun. Günlük yaşam tempomuzda gerek bağışıklık sistemimizi güçlendirmek, yorgunlukla, stresle başa çıkabilmek gerekse hatırlamamız gereken onca şey için hafızamızı zinde tutmak ve desteklemek için bazı takviyelere ihtiyacımız oluyor. İşte, Apitera Serisi bu ihtiyaçlarımıza cevap olacak.” dedi.
Balparmak’tan Yeni Reklam Filmleri Ayşe Tolga, Apitera Serisini 3 Yeni Reklam Filmiyle Anlatıyor - Ocak 2018
Türkiye’nin lider bal markası Balparmak, Apitera serisinde yer alan Zen’in ardından serinin yeni ürünleri Up ve Mind için de yeni reklam filmlerine imza attı. Serinin 3 reklam filmi ocak ayı içinde izleyicilerle buluşuyor. Mini skeçler halinde hazırlanan reklam filmlerinde oyuncu ve aromaterapist Ayşe Tolga, desteğe ihtiyacı olan bir tüketiciyi günlük hayatta ona destek olacak mucizevi karışım Apitera serisi ile tanıştırıyor.
Türkiye’nin uzman bal markası Balparmak, katma değerli ve yenilikçi ürünlerinden Apitera Serisi için 3 yeni reklam filmine imza attı. Alametifarika reklam ajansı tarafından çekilen ve yayınlanmaya başlayan filmlerde, oyuncu ve aromaterapist Ayşe Tolga rol alıyor. Yoğun, hareketli ve koşturmaca içinde geçen günlük hayatında vücut direnci düşen ve desteğe ihtiyacı olan tüketiciyi esprili skeç yorumuyla ApiteraZen, ApiteraUp ve ApiteraMind ile tanıştıran Ayşe Tolga, içeriğindeki doğal şifalı bitkiler, bal ve arıların mucizevi salgısı propolis ile bağışıklık sistemini güçlendiren Apitera serisinin pratik ve zahmetsiz bir destek olduğunu vurguluyor. Gerçek hayatta aromaterapist olan ve doğal tedavi yöntemi olan bitkilerle ilgilenen Ayşe Tolga, mini skeç formatında çekilen filmlerde doğallığı ve samimiyeti ile de göz dolduruyor.
Günlük temponuzda en büyük destek Apitera Serisi!
Günlük hayat artık çok daha yoğun, çok daha hareketli ve hiç düşmeyen bir tempoya sahip. Hatırlanacak şifreler, halledilecek işler, gidilecek onlarca yer var ve tüm bunlara yetişmeye çalışırken vücut direncimizi düşüren bir sürü olumsuzluk… Günlük hayatta en çok ihtiyacımız olan şey ise bir destek.
Her gün karşılaştığımız genel problemlere ve ihtiyaç duyduğumuz desteğe odaklanan Balparmak Apitera Serisi reklam filmleri, her biri ayrı bir probleme değinen mini skeçler halinde ekrana gelmeye devam edecek. Serinin ilk filmi ApiteraZen’in ardından ApiteraUp ve ApiteraMind da ocak ayı içinde izleyicilerle buluşmaya devam edecek.
Reklam Filminin Künyesi:
Reklamın Başlığı: Balparmak Apitera
Reklamveren: Altıparmak Gıda
Reklamveren Temsilcisi: Pınar Nokay, Cemil Hayri Durgun, Demet Umezu, Ayça Zengin Sarı
Reklam Ajansı: Alametifarika
Kreatif Direktör: Odisseas Sevsevme, Ozan Özüm Özbey
Yaratıcı Grup: Caner Apaydın, Ümit Şentürk, Vehbi Bozdağ
Müşteri İlişkileri: Berfu Ayaksız
Stratejik Planlama: Seren Pala
Ajans prodüktörü: Teğin Polat
Prodüksiyon Şirketi: Ter Film
Yönetmen: Serdar Erener
Görüntü Yönetmeni: Jerome Nouvelle
Post Prodüksiyon: Filmişleri
Müzik: Onka Project
Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası’ndan Balparmak’a 20 Milyon TL Kredi - Aralık 2017
Türkiye’nin lider bal markası Balparmak, bal sektörünün gelişimine katkı sağlayacak Ar-Ge ve yeni ürün geliştirme yatırımlarını sürdürüyor. Bu kapsamda, Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası (EBRD) ile 20 Milyon TL (yaklaşık 4,4 Milyon Euro) değerinde kredi finansmanı anlaşması imzalayan Balparmak, analiz edilen balı yine doğal ve sağlıklı diğer arı ürünleri ile bir araya getirerek, tüketicilerine yenilikçi ve katma değerli ürünler sunmaya devam edecek.
Balparmak aldığı bu destekle, Türkiye’nin sahip olduğu arıcılık potansiyelini en iyi şekilde kullanmak ve arıcılık mesleğinin sürdürülebilirliğine katkı sağlamak amacıyla Muğla bölgesindeki kadın ve gençlere arıcılık eğitimleri vererek, istihdam olanağı da sağlayacak.
Türkiye’nin lider bal markası Balparmak, Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası ( EBRD) ile yaptığı anlaşma sonucunda 20 milyon TL (yaklaşık olarak 4,4 milyon Euro) tutarında kredi finansmanı alacak. Bu destek ile Balparmak, katma değerli ve yenilikçi ürünlerin pazara sunulmasına katkı sağlayarak sektörün gelişmesine destek olmaya devam edecek. Dünyada sadece bal ve diğer arı ürünlerini analiz eden en büyük ARGE Merkezi’ne sahip olan Balparmak, yürütülen projeler ve bilimsel çalışmalarla birlikte apiterapinin Türkiye’de yaygınlaşmasını sağlayacak.
Sağlıklı nesiller için bal ve arı ürünleri Balparmak’tan!
Türkiye’de bal sektörünün daha da ileri bir noktaya gelmesi için hedefledikleri doğrultuda yatırımlarını sürdüreceklerini söyleyen Altıparmak Gıda Yönetim Kurulu Başkanı Özen Altıparmak: “Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası’ndan alacağımız bu kredi, Türkiye’ye ve markamıza duyulan güvenin önemli bir göstergesi. Türk ekonomisine, Türkiye’nin eşsiz florasına, Türk arıcılığına ve bal sektörüne olan inancımızı bu finansal destek ile güçlendirerek, hedeflerimize emin adımlarla ilerliyoruz. EBRD ile yaptığımız işbirliği, sağlıklı nesiller için doğal ve sağlıklı bal ile katma değerli arı ürünlerini tüketicilerimize sunma konusundaki kararlılığımızı destekleyecek.” dedi.
EBRD Türkiye Genel Müdürü Arvid Tuerkner ise "Ar-Ge günümüzde stratejik büyümenin önemli bir aracı. Dolayısı ile bu finansmanı Ar-Ge çalışmalarında kullanacak olan Balparmak’ın da hem marka olarak konumunu güçlendireceğine hem de yurtiçi ve yurtdışı satışlarını artıracağına eminiz." diye konuştu.
Balparmak’tan Kadınlara ve Gençlere Online Arıcılık Eğitimi
Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası’ndan alınan finansman, Balparmak’ın sayıları on binleri aşan arıcıyla birlikte yürüttüğü projelere de katkı sağlayacak. Balparmak bu destekle, Muğla’da hem kadınlara hem de gençlere vereceği online arıcılık eğitimlerini geliştirip daha çok kişiye ulaşmasını sağlamanın yanı sıra eğitim vereceği gençlere istihdam olanağı da sağlayacak. Balparmak Türkiye’nin çeşitli arıcılık merkezlerinde arıcı eğitimleri vermeye devam ediyor. Ücretsiz verilen bu eğitimler son olarak Adana, Mersin, Balıkesir, Sakarya ve İzmir’de gerçekleştirildi. Eğitimlere bugüne kadar yaklaşık 1500 arıcı katıldı.
http://www.ebrd.com/news/2018/turkish-honey-company-altparmak-wins-ebrd-support.html
Balparmak AR-GE Merkezi 600 Bilim İnsanını Ağırladı - Ekim 2017
Balparmak’ın Platin Sponsorluğu’nda gerçekleşen ve Türkiye’de ilk defa düzenlenen 45. Apimondia Uluslararası Arıcılık Kongresi sona erdi. 120 ülkeden 12 bin’den fazla kişinin katılım gösterdiği Kongre, dünyanın pek çok ülkesinden sektör profesyonellerini ve bilim insanlarını buluşturdu.
Kongre için ülkemize gelen 600 yabancı bilim insanını Ar-Ge Merkezi’nde ağırlayan Türkiye’nin lider markası Balparmak, Arıcılık Ödülleri kapsamında dünyanın farklı ülkelerinden yarışmaya katılan 419 balın analizini de Ar-Ge Merkezi Laboratuvarı’nda yaparak, sektördeki bilimsel uzmanlığını bir kez daha kanıtladı.
Bu yıl ilk defa Türkiye’de düzenlenen ve Türk arıcılık sektörü için bir milat olarak kabul edilen 45. Apimondia Uluslararası Arıcılık Kongresi sona erdi. Balparmak’ın Platin Sponsorluğu’nda düzenlenen Kongre’ye, 120 ülkeden 12 binden fazla kişi katılım gösterdi. Dünyanın pek çok ülkesinden sektör profesyonellerini, arıcıları ve bilim insanlarını buluşturan Kongre, bilimsel sunumların ve çalışmaların yanı sıra Dünya Arıcılık Ödülleri 2017’ye de ev sahipliği yaptı. Kongre’de Türkiye’nin lider markası Balparmak’ın standı yoğun ilgi gördü. TC Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanı Dr. Ahmet Eşref Fakıbaba’nın da ziyaret ettiği stantta, Balparmak’ın yaptığı çalışmalar ziyaretçilerle paylaşıldı.
Balparmak kongre kapsamında 5 bilimsel sunum da yaparak Ar-Ge alanındaki gücünü bir kez daha gözler önüne serdi.
600 Bilim İnsanı Balparmak Ar-Ge Merkezi Laboratuvarı’nı Gezdi
Balparmak Ar-Ge Merkezi Laboratuvarı 4 Ekim tarihinde, dünyanın farklı bölgelerinden gelen kongre katılımcılarına ev sahipliği yaptı. Aralarında Dünya Arıcılar Birliği Başkanı Philip McCabe ile birlikte farklı uluslardan bilim insanı, arıcı ve sektör temsilcileri Balparmak Ar-Ge Merkezi’ni gezdi, tesisi ve yapılan çalışmaları da bizzat yerinde görme şansına sahip oldu.
Balparmak 419 balın analizini yaptı
Dünya Arıcılık Ödülleri 2017 kapsamında dünyanın pek çok yerinden gelen 419 bal numunesi, dünyada sadece bal ve diğer arı ürünlerini analiz eden en büyük merkez olma ünvanına sahip Balparmak Ar-Ge Merkezi Laboratuvarı’nda analiz edildi. Gelişmiş laboratuvar test cihazları ve uluslararası analiz metotları kullanılarak kimyasal, fiziksel, mikrobiyolojik, mikroskobik ve duyusal özelliklerinin belirlenmesi açısından en az 92 parametrede analiz edilen ballar, yapılan değerlendirmenin ardından yarışmada yer almaya hak kazandı.
Türk arıcılığında yeni dönem
Balparmak olarak, Türk arıcılığının ve Türkiye’nin en önemli değerlerinden biri olan Türk Çam balının dünya çapında tanıtılmasına liderlik ettiklerini belirten Altıparmak Gıda Yönetim Kurulu Başkanı Özen Altıparmak;“Dünyanın bu en mucizevi besini olan balın doğallığını ve saflığını korumak ve onu kaliteli yaşamın vazgeçilmez bir unsuru haline getirmek, böylece balın değerini hem Türkiye’de hem de dünyada hak ettiği en yüksek düzeye çıkarmak için pek çok çalışma yapıyoruz. Bu çalışmalarımızı Kongre kapsamında konuklarımız ve on iki binden fazla katılımcı ile paylaşma fırsatı bulduğumuz için gururluyuz. Artık Türk arıcılığı için yeni bir dönem başlıyor. Balparmak olarak öncelikli görevimiz Türk Çam balını dünyaya tanıtmak” diye konuştu.
45. Apimondia Uluslararası Arıcılık Kongresi Balparmak’ın Platin Sponsorluğunda Başladı Eylül 2017
Dünyanın pek çok ülkesinden arıcıları, bal sektörünün profesyonellerini ve bilim insanlarını buluşturan 45. Apimondia Uluslararası Arıcılık Kongresi, Balparmak’ın Platin Sponsorluğu’nda başladı.
Arıcılık alanında dünyanın en büyük organizasyonu olarak kabul edilen ve tarihinde ilk kez İstanbul’da düzenlenen kongrenin açılışını TC Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanı Dr. Ahmet Eşref Fakıbaba yaptı. Bakan Fakıbaba, Altıparmak Gıda Yönetim Kurulu Başkanı Özen Altıparmak ile beraber Türkiye’nin lider markası Balparmak’ın standını da gezdi ve yapılan çalışmalar hakkında bilgiler aldı.
Türk arıcılık sektörü için bir milat olarak kabul edilen 45. Apimondia Uluslararası Arıcılık Kongresi tarihinde ilk kez İstanbul’da düzenleniyor. 4 Ekim’e kadar kapılarını dünya arıcılarının yanı sıra bal sektörü ve bilim insanlarına açan Apimondia Kongresi’nin açılışını TC Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanı Dr. Ahmet Eşref Fakıbaba yaptı. Bakan Fakıbaba, Kongre’nin Platin Sponsorluğu’nu üstlenen Türkiye’nin lider markası Balparmak’ın standını da gezerek, Altıparmak Gıda Yönetim Kurulu Başkanı Özen Altıparmak’tan Balparmak hakkında bilgi aldı.
Apimondia’nın bu yıl Türkiye’de yapılmasının Türk arıcılığının ve bal sektörünün gelişmişliğinin ve uluslararası düzeydeki saygınlığının bir göstergesi olduğunu söyleyen Özen Altıparmak, şu değerlendirmede bulundu:
“Balparmak olarak dünyanın en mucizevi besini olan balın doğallığını ve saflığını korumak, onu kaliteli yaşamın vazgeçilmez bir unsuru haline getirmek ve böylece değerini hak ettiği en yüksek düzeye çıkarmak misyonumuza ışık tutan bu tarihi organizasyon, Türkiye’nin iki önemli ayrıcalığını dünyaya yansıtacak. Bunlardan birincisi, ülkemizin coğrafyasının dünyada en zengin floraya sahip coğrafyalardan biri olması. Diğer ayrıcalığı ise, yüzde 90’ı ülkemizde üretilen çam balımız. Arı, yalnızca bal için değil... Ondan da önemlisi, çevrenin korunması ve tarımsal sürdürülebilirlik için de çok değerli ve vazgeçilmez. Bu nedenle Balparmak olarak üzerimize düşeni yapıyor, sektörümüzün bilimin ışığında gelişimine öncülük ediyoruz. Bu önemli kongrenin, sektörümüzün geleceğini aydınlatmasını diliyorum.”
Balparmak Ar-Ge Merkezi’nde Tüm Dünyadan 450’den Fazla Bal Analiz Edildi
Kongre kapsamında düzenlenen Dünya Arıcılık Ödülleri 2017 yarışması için dünyanın birçok ülkesinden gelen 450 bal numunesinin analizleri, arı ürünleri alanında dünyanın en büyük laboratuvarı olma özelliği taşıyan Balparmak Ar-Ge Merkezi Laboratuvarı’nda analiz edildi. Gelişmiş laboratuvar test cihazları ve uluslararası analiz metotları kullanılarak kimyasal, fiziksel, mikrobiyolojik, mikroskobik ve duyusal özelliklerinin belirlenmesi açısından en az 92 parametrede analiz edilen ballar, jüri değerlendirmesinin ardından Dünya Arıcılık Ödülleri kapsamında ödüllendirilecek. Analizlerin yapıldığı Balparmak Ar-Ge Merkezi Laboratuvarı, Türkiye’nin bal ve diğer arı ürünleri alanındaki ilk ve tek, gıda alanında 8’inci, Ar-Ge Merkezi unvanına sahip.
600 Yabancı Bilim İnsanı Balparmak Ar-Ge Merkezi Laboratuvarı’nı Gezecek
Balparmak Ar-Ge Merkezi, kongre kapsamında İstanbul’a gelecek 600 bilim insanına da 4 Ekim’de ev sahipliği yapacak. Balparmak Ar-Ge Merkezi Laboratuvarı’nı gezip, tesis hakkında bilgi alacak bilim insanları, Ar-Ge Merkezi’nde yapılan çalışmaları da bizzat yerinde görme şansına sahip olacak.
Balparmak’tan bir ilk daha:
Balınızda hangi çiçeklerin özü olduğunu, Priospot uygulamasıyla, hemen öğrenebileceksiniz!- Eylül 2017
Balparmak, Priospot uygulamasını bir adım öteye taşıdı: Artık yediğiniz balın analiz raporuna cep telefonunuz ya da bilgisayarınızdan ulaşmanın yanı sıra, içinde hangi bitki ve çiçeklerin özü olduğunu da öğrenebileceksiniz.
Dünyada bir gıda maddesinde ilk kez Priospot sistemini kullanan ve bu sistem sayesinde satın alınan balın analiz raporuna ulaşma olanağı sunan Balparmak, bu uygulamaya, “Çiçek / Bitki Kaynağı” bölümünü de ekledi.
Ballarını uluslararası akreditasyon belgelerine sahip laboratuvarında 92 parametrede analiz eden Balparmak, balın bitkisel kaynağını gösteren bu yeni hizmet (Bal Polen Analizi uygulaması) sayesinde tüketicisine farklı bir deneyim sunuyor.
Ambalajlarda yer alan kare kodu (QR kod) akıllı telefonlarına okutan tüketiciler satın aldıkları balın analiz raporunun yanı sıra, artık o kavanozdaki balın hangi çiçek ve bitkilerin özlerini içerdiğini de görebiliyor. Dahası, o bitki ve çiçekler hakkında kısa bir bilgiye ve görsellere de ulaşabiliyor.
Balparmak, 45. Apimondia Uluslararası Arıcılık Kongresi Heyeti’ni Çekmeköy’deki Merkezinde Ağırladı - Haziran 2017
Türkiye bal pazarının lider markası Balparmak, “Altın Sponsor” olduğu ve Türkiye’de ilk defa düzenlenecek 45. Apimondia Uluslararası Arıcılık Kongresi öncesi 25 kişilik kongre heyetini İstanbul Çekmeköy’deki merkezinde ağırladı. Kongre Heyeti, Balparmak’ın İstanbul Çekmeköy’deki Ar-Ge merkezini de ziyaret ederek, Türkiye’deki arıcılık, bal pazarı ve Balparmak’ın araştırma ve kalite kontrol süreçleri hakkında bilgiler aldı.
Toplantıya katılan Çekmeköy Belediye Başkanı Ahmet Poyraz da Balparmak Ar-Ge Merkezi’nin Çekmeköy ve İstanbul için önemine değindi.
Balparmak’ın “Altın Sponsor” olduğu ve Türkiye’de ilk defa düzenlenecek 45. Apimondia Uluslararası Arıcılık Kongresi öncesi, kongrenin Yönetim Kurulu Toplantısı İstanbul’da gerçekleştirildi. Kongrenin sponsoru Balparmak, Dünya Arıcılar Birliği Yönetim Kurulu ve Bilimsel Komite Üyeleri'ni, bal ve diğer arı ürünleri alanında Türkiye’nin ilk ve tek, gıda sektöründe sekizinci Ar-Ge merkezi unvanını alan tesisinde ağırladı.
Balparmak Ar-Ge Merkezinin Çekmeköy için gurur kaynağı olduğunu söyleyen Çekmeköy Belediye Başkanı Ahmet Poyraz;“Temellerini birlikte attığımız ve açılışını birlikte yaptığımız Ar-Ge Merkezi ise sadece Çekmeköy için değil, kalite standartlarının geldiği nokta itibariyle ülkemiz adına bir gurur kaynağıdır.
Balparmak Türkiye ve dünyada ilkleri gerçekleştiriyor
Kongre heyetine Balparmak marka hikayesini anlatan Altıparmak Gıda Yönetim Kurulu Başkanı Özen Altıparmak; “Balparmak olarak, inovasyona verdiğimiz önemle Türkiye ve dünyada ilkleri gerçekleştirmeye çalışıyoruz. Türkiye bal sektörünün ve arıcılığın gelişmesi için verdiğimiz emeklerin karşılığını hem tüketicimizden, hem de bal sektörünün geldiği noktadan görmek de bizleri çok mutlu ediyor. Dünyanın pek çok ülkesinden sektör profesyonelleri ve uzmanlarını İstanbul’da buluşturacak olan bu kongre; sektörümüzün bir araya gelmesine ve güzel bir gelecek için ortak çalışmalar ve projeler yürütmesine de büyük katkılar sağlayacaktır.” diye belirtti.
Tesis ziyaretinde konuşan ve Balparmak'ın 37 yıllık öyküsünün büyük bir başarı öyküsü olduğunu belirten Apimondia Kongresi Başkanı Philip McCabe; "Bugün burada olmaktan çok mutluyuz. Altıparmak Gıda Yönetim Kurulu Başkanı Özen Altıparmak'a ve tüm ekibine bizi ağırladıkları için çok teşekkür ediyoruz. 45. Apimondia Uluslararası Arıcılık Kongresi'nin bu sene Türkiye'de düzenlemesinin arkasında çok büyük bir emek ve çaba var. Bu tesiste bunu bizzat yerinde görmüş olduk.” dedi.
Yönetim Kurulu Heyetiyle Türkiye’de bal sektörü, arıcılık ve Balparmak hakkında istatistiksel bilgiler paylaşan Balparmak Genel Müdürü Yeşim Güra, tüketicilerin bal konusunda farkındalığı arttıkça ambalajlı bal pazarının ambalajsız bal pazarı karşısında büyüdüğüne dikkat çekti. Konuşmaların ardından Apimondia Heyeti, Ar-Ge ve Kalite Kontrol Direktörü Dr. Emel Damarlı eşliğinde tesisi gezdi. Türk arıcılık sektöründe yeni dönem
Arıcılık alanında dünyanın en önemli kongresi olarak kabul edilen Apimondia, bu yıl ilk defa Balparmak’ın Altın Sponsorluğunda ve Türkiye Arı Yetiştiricileri Merkez Birliği ev sahipliğinde İstanbul’da gerçekleşecek. Kongre bu açıdan Türk arıcılık sektörü için bir milat olarak kabul ediliyor.
Balparmak'a Üstün Lezzet Ödülleri’nden 6 Yıldız! - Mayıs 2017
Balparmak 6 ürünüyle katıldığı 2017 International Taste&Quality Institute’den (iTQi) 6 altın yıldızla döndü. Dünyaca ünlü 125 şef ve içecek uzmanının kör tadım testiyle değerlendirmesi sonucu 6 Altın Yıldıza layık görülen Balparmak balları, kalite ve lezzetini dünya çapında bir kez daha onaylattı.
Bal pazarının lider markası Balparmak’ın 6 ürünü; Balparmak Bingöl Çiçek Balı, Balparmak Kayseri Çiçek Balı, Balparmak Muş Çiçek Balı, Balparmak Yüksekova Çiçek Balı, Balparmak Kestane Balı ve Balparmak Narenciye Balı Avrupa’nın lezzet konusundaki lider ve bağımsız otoritesi International Taste&Quality Institute (iTQi) tarafından Üstün Lezzet Kategorisi’nde toplam 6 Altın Yıldız’la ödüllendirildi.
Dünyaca ünlü ve prestijli şeflerden ve sömeliyelerden oluşan jüri tarafından 6 Altın Yıldız’la ödüllendirilmenin gururunu yaşayan Balparmak Pazarlama Direktörü Burcu Yılmaz Geçtiğimiz yıl Balparmak Özel Seçim Çiçek Balı, Balparmak Süzme Çam Balı ile yaşadığımız bu gururu tekrar yaşamanın mutluluğunu duyuyoruz. 36 yıldır tüketicilerimize en doğal, saf ve lezzetli balları sunma hedefiyle çalışıyoruz. Bu çalışmalarımızın ödüllendirilmesi hedeflerimizi daha da yükseltme konusunda bizi motive ediyor" dedi.
2004 yılında TÜBİTAK ile işbirliği içinde geliştirdikleri ‘‘Balda Yörelere Göre Kalıntı, Hile ve Orijin Tespiti" projesinin detaylarından da bahseden Burcu Yılmaz, "Türkiye’nin 7 farklı bölgesinde yürütülen çalışmalarla yöre ve orijin bilgileri ışığında yöresel balları tüketiciyle buluşturuyoruz. Bilimsel yetkinliklerimizle birlikte Türkiye’nin milli değerlerine sahip çıkmaya devam edeceğiz" dedi
125 Tadım Uzmanından Her Ürün için Ayrı Tadım Testi
iTQi, bağımsız şef ve sömeliyelerden oluşan lider bir kuruluş olarak, tüm dünyadaki üstün lezzetli yiyecek ve içecekleri test etme ve tanıtma üzerine faaliyet gösteriyor. Kanaat liderleri olan jüri üyeleri, dünyanın en prestijli 15 aşçılık derneği ve Association de la Sommellerie Internationale (ASI)'ya bağlı 125 ünlü şef ve içecek uzmanından oluşuyor. Jürinin değerlendirdiği ürünler, kendi özelliklerine göre kör tadım testine tabi tutuluyor. Testin odak noktasını ise tat yoğunluğu oluşturuyor.
Balparmak iTQi 2017'de kazandığı 6 Altın Yıldız ödülünü 14 Haziran'da Brüksel'de düzenlenecek ödül töreninde alacak.
Karlar Ülkesi’nin Karakterleri Balparmak’ta - Ağustos 2016
Türkiye’nin en sevilen markalarından Balparmak, son yılların en başarılı animasyon filmlerinden biri olan Karlar Ülkesi ile çocukları mutlu etmeye devam ediyor. Balparmak yeni tasarladığı ambalajlarında, Karlar Ülkesi’nin 3 ana karakterini çocuklarla buluşturuyor. Elsa, Anna ve Olaf’ın yer aldığı yeni ambalajlarıyla Balparmak, çocukların kahvaltı ve ara öğünlerine hem lezzet hem de daha fazla keyif katıyor.
Ambalajlı bal pazarının lider markası Balparmak, çocuklar için renkli sürprizler yapmaya devam ediyor. Sağlıklı büyüme ve gelişmenin en önemli destekçilerinden biri olan balla, çocukların en sevdiği karakterleri buluşturan Balparmak, yeni ambalajlarında yine Disney dünyasının karakterlerine yer veriyor. Çocukların doğal güç ve enerji kaynağı bala olan ilgisini artırmak için daha önce sevilen çizgi dizi Winnie The Pooh’un karakterlerine yer veren Balparmak, yeni sürprizini Karlar Ülkesi ile yapıyor. Karlar Ülkesi filminin en beğenilen karakterleri artık Balparmak ambalajlarıyla çocukların öğünlerine eşlik ediyor.
Elsa, Anna ve Olaf, Balparmak’ta!
Yayınlandığı dönemde gişe rekorları kıran 2 Oscar ödüllü animasyon filmi Karlar Ülkesi, çocuklar tarafından hala büyük ilgi görüyor. Filmin kahramanları Elsa, Anna ve Olaf’ı ürün etiketlerinde kullanan Balparmak, çocuklara renkli sürprizler yapmaya devam ediyor. Balparmak’ın yeni kahramanları çocuklarla buluşturduğu ürünleri, Ekim 2016 tarihinden itibaren satışa sunuluyor