Kapat
Hesabım
Şifremi Unuttum
Üye Ol
Arama Yap
Sepetim
Hakkımızda

HAKKIMIZDA

Balparmak Yaprak Logo

Bir markanın öyküsü

Bu öykü, sadece Balparmak’ın değil, aynı zamanda Türkiye Bal Sektörü’nün ve sektörün öncü, seçkin markası Balparmak’a can veren iki kardeşin öyküsüdür. İstanbul’da mütevazi bir girişimle başlayan, yıllar içinde tüm Türkiye’de bilinen, bugün, dünyanın dinlemeye ve anlatmaya başladığı örnek bir öykü...

Altıparmak Gıda Sanayi ve Ticaret A.Ş.’nin kurucusu, Balparmak markasının yaratıcısı olan iki kardeşten Özen Altıparmak, 1971 yılında TED Ankara Koleji’ni, 1978 yılında ise, ODTÜ İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü’nü bitirdi.

Artık geleceğine bir yön vermesi gerekiyordu ve özellikle iş yaşamını nasıl kuracağı konusunda kararsızdı.

Bir yandan, bağımsız ve girişimci ruhu onu kendi işini kurmaya zorluyor, öte yandan, koşullar, bir an önce bir işe girip çalışmaya başlamasını gerektiriyordu.

Bu karar sürecinde, o yılların önemli ve büyük bankalarından biri olan Öğretmenler Bankası’nın, personel sınavına girdi, birincilikle kazandı. Müfettiş Daimi Kadrosu teklif edildi kendisine ama, beş yıllık zorunlu hizmet koşuluyla...

Özgür ruh? Girişimcilik? Bu zorunlulukla bağdaşmıyordu bunlar; işi reddetti.

Kendi işini kurmak hedefiyle, uygun lokasyon olduğunu düşündüğü İstanbul’a yerleşti ve bir yandan iş projeleri üzerinde çalışırken, bir yandan da, profesyonel çalışma yaşamına atıldı. Çeşitli işlerde çalıştı.

Son işi bir baharat üretim ve satış şirketinin pazarlama departmanındaydı ve buradaki başarısı, bir anlamda, onu ve Altıparmak Pazarlama’yı bugünlere getiren en önemli etkenlerden biri oldu.

Baharatçı firma yönetimi, Özen Altıparmak’a, bir pazarlama ve dağıtım şirketi kurarak, ürünlerinin İstanbul dağıtımını üstlenmesini önerdi.

Beklediği fırsat ayağına gelmişti; kabul etti. Babası Sabri Altıparmak ve kardeşi Özgür Altıparmak ile birlikte Altıparmak Pazarlama Kolektif Şirketi’ni kurdu.

Bugün, Altıparmak Gıda Sanayi ve Ticaret A.Ş.’nin yönetim kurulu başkan yardımcısı olan ve üretim, analiz, ürün harmanları ve dolum tesisi yönetimini sürdüren Özgür Altıparmak, 1958, Ankara doğumlu.

1982 yılında Gazi Üniversitesi Basın Yayın Yüksek Okulu’ndan mezun olan Özgür Altıparmak, henüz üniversite öğrencisiyken, aynı girişimci ruhu ve vizyonu paylaştığı kardeşi Özen Altıparmak ile birlikte, kurucu ortak olarak iş yaşamına atıldı.

Şirket, iki kardeşin ortak vizyonları ve hedefleri doğrultusunda, kısa sürede pek çok gıda ürününün pazarlama, satış ve dağıtımını üstlendi, başarıyla gerçekleştirdi.

Hakkımızda (1)
Balparmak’ın öyküsü, aynı zamanda Türkiye’de bal sektörünün ve sektörün seçkin markası Balparmak’a hayat veren iki kardeşin öyküsü demek.
Hakkımızda (2)
Hakkımızda (3)

Bu ürünler arasında, baba Sabri Altıparmak’ın Köy Enstitüsü yıllarından yakın bir arkadaşının bir ürünü de vardı: İnsanlığın binlerce yıllık kadim ve doğal dostu, gıdası, bal.

Her ürün gibi, balın satışı ve pazarlaması da, onu yakından tanımayı gerektiriyordu. Ve bal ile tanışmak, özelliklerini, insan yaşamındaki yerini, meşakkatli üretimini, cefalı üreticisini yakından tanımak, Altıparmak kardeşlerin önünde yepyeni bir ufuk açtı. Gelecekleri baldaydı, bal sektöründeydi.

O yıllarda Türkiye’de arıcılık yeni gelişiyordu. Türkiye’de tanınan, tercih edilen, dağıtımı yaygın biçimde yapılan bir bal markası yoktu, dolayısıyla bal sektörü, ufku geniş, önü açık bir alandı ve yapılabilecek çok şey vardı. Bu tespitte bulunacak öngörü ve vizyon ise, Altıparmak kardeşlerde...

Özen Altıparmak ve Özgür Altıparmak, Türkiye’nin en değerli iş kollarından biri olan arıcılığın geliştirilmesinin, Türkiye’nin en değerli zenginliklerinden biri olan balın hak ettiği değere ulaştırılmasıyla mümkün olacağını gördüler. Bu öngörüyle, arıcılığın, bal sektörünün ve şirketleri Altıparmak’ın geleceğini aynı potada eritmeye karar verdiler.

Türkiye’nin en iyi yörelerinden, en seçkin balları derleyecekler, en güvenli, en hijyen biçimde ambalajlayarak tüketicilere sunacaklardı. Uzun vadeli hedefleri, Türkiye’nin en iyi ballarından bir dünya markası yaratmaktı.

Adını koydular: Balparmak.

Sonrası, süreci, bilimsel yöntemler ve doğru çözümlerle, öncelikle tüketici odaklı bir anlayışla yönetmekten ibaretti. Tüketici ihtiyaç ve taleplerini dikkate alarak, pazar koşullarını doğru analiz ederek, kararlılık ve sabırla, seçkin kadrolarla, kalite ve yönetim ilkelerinden ödün vermeden...

Altıparmak çatısı altında piyasaya sunulan Balparmak, 1989 yılında Türkiye’nin en çok satılan bal markası oldu ve Altıparmak Gıda, 1991 yılında elde ettiği pazar liderliğini bugüne kadar sürdürdü, sürdürüyor.

Bugün Altıparmak Gıda San. ve Tic. A.Ş. unvanı ile yoluna devam eden Türkiye bal sektörünün lider kurumu, 30.000m2 arazi üzerinde kurulu tesislerinde, 32.000 ton/yıl işleme kapasitesi, 350’nin üzerinde çalışanı ile Avrupa’nın en büyük bal paketleyicileri arasında yer alıyor.

Tüketicisine sunduğu kalite standardı ile farklılaşan Balparmak, bu anlamda da sektörün öncülüğünü üstleniyor. Gıda güvenliği konusunda uluslararası standartlara göre çalışan firma, gıda güvenliği sistemi FSSC 22000 ile global gıda standardı BRC (British Retail Consortium) gibi sertifikalara da sahip.

Balparmak AR-GE Merkezi içerisinde yer alan APİLAB (Bal ve Diğer Arı Ürünleri Araştırma ve Kalite Kontrol Laboratuvarı) Türkiye’nin tek, Avrupa’nın en kapsamlı dört eşdeğer bal ihtisas laboratuvarı arasındadır. Türkiye’nin tüm yörelerinden derlenen arı ürünleri, burada 4 ayrı aşamadan ve en az 300 parametrede doğallık testinden geçiriliyor.

Balparmak, bir dünya markası olma yolunda, sağlam ve kararlı adımlarla ilerliyor.

Hakkımızda (4)

Vizyonumuz

Dünyanın en bilinen ve güvenilen doğal arı ürünleri markası olmak.

Misyonumuz

Bilimsel çalışmalarıyla seçtiği doğal ve sağlıklı arı ürünlerini tüketiciye sunarak mutlu paydaşlar yaratmak ve sektörüne değer katmak.

Değerlerimiz

  • Tutkulu
  • İdealist
  • Emeğe Saygılı
  • Samimi
  • Şeffaf
  • Katılımcı

Üye olduğumuz kurum ve kuruluşlar

BAL-DER (Arı Ürünleri İle Sağlıklı Yaşam Platformu Derneği) kurucu üyesidir. Ayrıca Altıparmak Gıda Sanayi ve Ticaret A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Özen Altıparmak, dernek yönetim kurulu başkanlığını da yürütmektedir.

Gıda Güvenliği Derneği (GGD)

International Honey Exporters Organization (IHEO)[SE1]

International Honey Commission (IHC)

Kalibrasyon ve Deney Laboratuvarları Derneği (Turklab)

Kalite politikamız

Türkiye’nin farklı bölgelerinde üretilen çeşitli tat ve aromaya sahip üstün kalitedeki bal ve diğer arı ürünlerini, kalite ve hijyen standartlarına uygunlukları en hassas yöntemlerle tespit edildikten sonra, yine hijyen şartlarda ambalajlayarak, tüketicilere sunmak, Güvenilirliğimiz ile dünyanın en tanınmış markalarından biri durumuna gelmek, Üstün teknolojimiz ve ürün kalitemiz ile satış kapasitemizi artırarak iç ve dış piyasada lider olmak, Kurmuş olduğumuz kalite yönetim sistemini sürekli gözden geçirerek iyileştirmek ve çalışan personel tarafından anlaşılmasını sağlamak, Personelimizin sağlığını, çevre düzeni ve güvenliğini sağlamak için gerekli önlemleri almak, Tedarikçilerimizi ve arıcılarımızı değerlendirerek, gelişimlerine yardımcı olmaktır. Altıparmak Gıda Sanayi ve Ticaret Anonim Şirketi olarak; kalite politikamızı en yüksek standartlarda gerçekleştireceğimizi taahhüt ederiz.

  • 1980 Kuruluş Yılı
    1980 yılında arı ürünleri işleme, ambalajlama ve pazarlama amacıyla Altıparmak Gıda Sanayi ve Ticaret A.Ş. kuruldu.
    Hakkımızda (5)
  • Hakkımızda (5)
    1984 İlk Balparmak Logosu ve Etiketi
    Balparmak, 1984 yılında ilk logosu ve etiketi ile piyasaya sunuldu.
  • 1986 İlk Bal Analiz Laboratuvarı Kuruldu
    Günümüzde APİLAB olarak da anılan ve Türkiye'nin ilk Avrupa'nın dördüncü en kapsamlı arı ürünleri ihtisas laboratuvarı olan Bal ve Diğer Arı Ürünleri Araştırma ve Kalite Kontrol Laboratuvarı'nın temelleri 1986 yılında atıldı.
    Hakkımızda (5)
  • Hakkımızda (5)
    1989 Balparmak Türkiye’nin En Çok Satılan Bal Markası
    1989 yılında Balparmak, Türkiye’nin en çok satılan bal markası oldu.
  • 1993 Bir Geleneğin Doğuşu
    Çiçeklerin enerjisini yılın her gününe taşıyan Balparmak Takvimi, ilk kez 1993 yılında basılıp dağıtılmaya başlandı. Güncel takvimler için tıklayınız.
    Hakkımızda (5)
  • Hakkımızda (5)
    1994 Çekmeköy Tesisleri’nin Açılışı
    1994 yılında Çekmeköy Tesisleri açıldı.
  • 1995 İlk İhracat
    Dünya markası olma yolunda ilk adım 1995 yılında atıldı. Bu yıl ilk ihracat gerçekleşti.
    Hakkımızda (5)
  • Hakkımızda (5)
    2004 İnovatif Ürünlerde İlk Adım
    Yaratıcı ve akılcı inovasyonlar ile adından söz ettirmeyi başaran Balparmak, 2004 yılında Türkiye’de bir ilk olan Balparmak Çıt Kapak’ı tüketici ile buluşturdu.
  • 2008 Klasikleşen Kavanoz Tasarımına Geçiş
    Tüketicinin gözünde bir klasik haline gelen ve günümüzde de kullanılmaya devam edilen kavanoz tasarımına 2008 yılında geçildi.
    Hakkımızda (5)
  • Hakkımızda (5)
    2010 Balparmak Yöresel Serisi Tüketici ile Buluştu
    2010 yılında sofralarla buluşan Balparmak Yöresel Serisi ile Türkiye’nin en ideal lezzetleri bir araya geldi.
  • 2011 Yeni Tesisimizin Temelleri Atıldı
    Markamızın büyümesine paralel olarak artan; tedarik, paketleme, araştırma – geliştirme, analiz gibi süreçlerdeki ihtiyaçlara cevap verebilmek için yapılmasına karar verilen 20 bin m2 büyüklüğündeki yeni tesisimizin temelleri 2011 yılında atıldı.
    Hakkımızda (5)
  • Hakkımızda (5)
    2012 Yenilikçi Ürün Serisi Apitera Raflarda
    Arılardan Yaşam Terapisi sunan ve arısütü, bal, polen propolis karışımından oluşan Apitera Serisi, 2012 yılında piyasaya sürüldü.
  • 2013 Balparmak Katla Balla Türkiye’de İlk ve Tek
    Ulusal ve uluslararası düzeyde birçok ödüle sahip olan Balparmak Katla Balla ile yenilikçi ürünlere bir yenisi daha eklendi.
    Hakkımızda (5)
  • Hakkımızda (5)
    2014 Monoflora Serisi Çıktı
    Arıların ağırlıklı olarak tek bitki türünden nektar alarak ürettikleri Monoflora Serisi Narenciye ve Kestane Balı olarak piyasaya sunuldu.
  • 2015 Yeniliklerin Yılı
    2015 yılında Balparmak dünyasında birçok yenilik yaşandı.
    • 2011'de temeli atılan, Mimar Nevzat Sayın tarafından tasarlanan tesisimiz tamamlandı ve yeni tesise taşınıldı.
    • Apiterapi ve fitoterapinin birleşimi ApiteraZen raflarda yerini aldı.
    • 'Priospot teknolojisi' gıda sektöründe dünyada ilk defa Balparmak tarafından kullanılmaya başlandı ve ürün ambalajlarına taşındı.
    Hakkımızda (5)
    Hakkımızda (5)
    Hakkımızda (5)
     
     
  • Hakkımızda (5)
    Hakkımızda (5)
     
     
    2016 APİLAB kuruldu, BallıMix piyasaya sunuldu
    • Türkiye’nin ilk, Avrupa’nın dördüncü bal ve arı ürünleri üstüne çalışan
      Ar-Ge ve Kalite Merkezi APİLAB kuruldu.
    • Bal ve fındığı buluşturan yeni lezzet BallıMix, piyasaya sunuldu.
  • 2017 Balparmak AR-GE Merkezi 600 Bilim İnsanını Ağırladı
    Türkiye’de ilk defa düzenlenen 45. Apimondia Uluslararası Arıcılık Kongresi; 120 ülkeden 12 binden fazla kişinin katılımıyla Balparmak’ın ana sponsorluğunda gerçekleşti. Kongre kapsamında dünyanın pek çok ülkesinden sektör profesyonelleri ve bilim insanları İstanbul’da buluştu.
    Hakkımızda (5)
    Hakkımızda (5)
     
     
  • Hakkımızda (5)
    2018 İnovatif Ürün Serisi Apitera'ya Yeni Ürünler Eklendi
    Balın, doğal ve sağlıklı diğer arı ürünleri ve bitkiler ile bir araya getirilmesi sonucu hazırlanan ve tüketiciyle buluşan Apitera Serisi’ne ApiteraZen’in ardından ApiteraUp ve ApiteraMind eklendi. Ar-Ge Merkezi tarafından geliştirilen seri, sağlıklı yaşamı önemseyenlerin beğenisine sunuldu.
  • 2019 Monoflora Serisi'ne Lavanta, Kekik ve Ihlamur Balı Katıldı
    Karadeniz yöresinin kestane balı ile Akdeniz’in narenciye ballarından oluşan monoflora ailesine lavanta, kekik ve ıhlamur balı da 2019 yılı itibariyle katıldı.
    Hakkımızda (5)
  • Hakkımızda (5)
    2019 Balparmak’tan alkolsüz, su bazlı saf Propolis çıktı!
    Glikol dahil hiçbir alkol içermeyen, su bazlı saf Propolis; tek kullanımlık, hijyenik ve pratik ambalajı ile eczane raflarında yerini aldı.
  • 2019 BallıMix serisine Kakaolu BallıMix katıldı.
    BallıMix serisinin yenisi Kakaolu BallıMix piyasaya sunuldu.
    Hakkımızda (5)
  • Hakkımızda (5)
    2020 2010 yılında Balparmak ailesine katılan Yöresel Ballar yenilenerek “Anadolu Lezzetleri” adını aldı.
    Kayseri, Muş, Yüksekova, Bingöl, Şemdinli balları, “Anadolu Lezzetleri” adı altında yeni ambalajında..
  • 2020 Doğanın Gücü Apitera Mix ve Apitera Kids ile yanında
    2012 yılında tüketiciyle buluşan Apitera Mix ve Apitera Kids, zenginleştirilmiş içeriği ile yeni ambalajında.
    Hakkımızda (5)
  • Hakkımızda (5)
    2020 Apitera Propolis market raflarında yerini aldı.
    Bal ile tatlandırılan Apitera Propolis, yeni lezzetiyle artık çok daha kolay tüketilebiliyor.
  • 2020 Dünyaya faydalı 40 yıl: Balparmak
    1980 yılında başlayan hikayemiz, bugün 40 yaşında.
    Hakkımızda (5)
T-Soft E-Ticaret Sistemleriyle Hazırlanmıştır.